سیستم عامل ابری ویندوز به احتمال زیاد تا سال 2020 از راه می رد
بهترین و بروز ترین وبلاگ درباره تکنولوژی
سیستم عامل ابری ویندوز به احتمال زیاد تا سال 2020 از راه می رد
شنبه 19 ارديبهشت 1394 ساعت 15:50 | بازدید : 221 | نویسنده : یوسف نجفی | ( نظرات )

مايکروسافت اعلام کرده که پس از انتشار رسمي ويندوز 10، تمام کاربران قادر خواهند بود دستگاه خود را بصورت رايگان به اين نسخه از ويندوز بروزرساني کنند. اين موضوع گمانه‌هاي زيادي را مطرح کرده و انتشار اطلاعات حاکي از آن است که مايکروسافت تا سال 2020 سيستم‌عامل خود را مبتني بر کلاد منتشر خواهد کرد.

 
اعلام بروزرساني رايگان نسخه‌هاي پيشين ويندوز به ويندوز 10 گمانه‌هاي بسياري را در مورد سياست‌هاي آينده‌ي مايکروسافت مطرح کرده است. بسياري از دوستداران ويندوز در کنار سرمايه‌گذاران و تحليل‌گران بازار مشتاقانه درصدد اطلاع از آينده‌ي سيستم‌عامل مايکروسافت هستند.
 
تئوري غالب در مورد آينده‌ي ويندوز را بايد در دگرديسي اين کمپاني نرم‌افزاري جستجو کرد. مايکروسافت که به صورت سنتي يک کمپاني نرم‌افزاري به شمار مي‌رود، در حال تبديل شدن به شرکتي است که از مدل ارائه‌‌ي نرم‌افزار در قالب سرويس تبعيت خواهد کرد. مايکروسافت با نزديک شدن به زمان عرضه‌ي رسمي ويندوز 10، در حال تغيير و ارائه‌ي سرويس‌هايي براي استفاده در ويندوز 10 و ساير سيستم‌عامل‌ها است. در واقع با توجه به شواهد موجود مي‌توان به روشني ديد که تبديل شدن به يک کمپاني ارائه‌ي سرويس‌هاي نرم‌افزاري هم‌اکنون فراتر از يک تئوري است.
 
فاش‌کننده‌ي نام آشناي روسي که WZor نام دارد نيز توئيت‌هايي را در رابطه با همين موضوع منتشر کرده است. با نگاهي به اين توئيت‌ها مي‌توان به روشني ديد که تئوري مطرح شده در مورد تبديل شدن مايکروسافت به يک کمپاني سرويس دهنده به جاي ارائه‌ي نرم‌افزار رنگ واقعيت به خود مي‌گيرد. فاش‌کننده‌ WZor معتقد است که ويندوز در حال گذر از يک دوره‌ي انتقالي است و مايکروسافت سيستم‌عامل خود را تا سال 2020 تبديل به يک سيستم‌عامل مبتني بر کلاد خواهد کرد. براساس اطلاعات ارائه شده در اين توئيت، در حال حاضر نيز افرادي در مايکروسافت در حال کار روي نسخه‌ي ابري ويندوز هستند و پس از تکميل آن، اين نسخه از سيستم‌عامل در قالب يک بروزرساني براي ويندوز 10 منتشر خواهد شد.
 
با ورود به حوزه‌ي ارائه‌ي سرويس‌هاي رايگان، ديگر راه برگشتي در کار نيست. توسعه‌دهندگان، توليدکنندگان محتوا و کسب و کارها در پي يافتن راه‌هاي پايداري هستند که بتوانند خدماتي را بصورت رايگان يا با هزينه‌ي کم ارائه دهند. شماري از خدمات ارائه شده مشمول هزينه‌‌ي اندکي به‌عنوان آبونمان ماهيانه است و در مقابل شماري ديگر نيز از مدل‌هاي ديگري استفاده مي‌کنند. مايکروسافت نيز بايد بهترين روش را براي ارائه‌ي خدمات انتخاب کند.
 
اولين گمانه‌ها در خصوص ارائه‌ي ويندوز در قالب سرويس ابري توسط WZor و در آوريل سال 2014 ميلادي مطرح شد. وي گزارش داد که مايکروسافت در حال کار براي توسعه‌ي نسخه‌اي از ويندوز با عنوان ويندوز کلاد است. در آن زمان ويندوز کلاد سيستم‌عاملي عنوان شد که براي استفاده از تمام امکاناتش نياز به اتصال اينترنت پرسرعت الزامي بود. در حالت آفلاين، اين سيستم‌عامل توانايي انجام کارهاي پايه‌اي را در اختيار کاربران مي‌گذارد. در واقع، چنين سيستم‌عاملي در واقع شبيه به چيزي است که گوگل در قالب سيستم عامل کروم ارائه مي‌دهد.
نظر شما در اين خصوص چيست؟ آيا مايکروسافت نيز از چنين روشي در آينده پيروي خواهد کرد؟
 


|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








تبلیغات
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
نظر سنجی

به مطالب وبلاگ چه امتیازی میدهید؟

خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 9
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 9
بازدید ماه : 65
بازدید کل : 51348
تعداد مطالب : 95
تعداد نظرات : 13
تعداد آنلاین : 1

چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان عصر خودرو و تکنولوژی و آدرس cartec.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 95
:: کل نظرات : 13

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 9
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 9
:: بازدید ماه : 65
:: بازدید سال : 1388
:: بازدید کلی : 51348